20 питань, які новий Скрам Майстер мусить задати Власнику Продукту

20 питань, які новий Скрам Майстер мусить задати Власнику Продукту

Кожен Скрам Майстер хоч раз буває новим Скрам Майстром 🙂 Починати співпрацю з новою Командою, вивчати новий Продукт, звикати до нового Власника Продукту нелегко. Тому ми підготували для вас набір питань, щоб прояснити основні моменти, необхідні Скрам Майстру на початку роботи з новою Командою і Продуктом. 

Питання змодельовано з урахуванням базових принципів, що є спільними для роботи всіх високопродуктивних команд. Джерело: scrum.org

20 Questions from New Scrum Master to Product Owner — Free Doanload

Роль Власника Продукту ― ключова для успіху Скрам Команди

Не має значення, чи застосовуєте ви Scrum для розробки складних продуктів, чи маєте неймовірних розробників у технічній області, чи надаєте Інкремент продукту з точністю швейцарського годинника… Якщо ваша Скрам-команда рухається хибною стежкою, на якій Беклог продукту не максимізує його цінність для клієнтів, ― Продукт піде на смітник.

Згідно зі Скрам Гайдом, “Власник Продукту відповідає за максимізацію цінності продукту, створеного Командою Розробки.”

Як цього досягти?

У першу чергу йому доведеться керувати Беклогом продукту. Відповідно до того ж Скрам Гайда, це вимагає:

  • мати чітке уявлення про елементи Беклогу продукту;
  • замовляти елементи Беклогу продукту в такому порядку, щоби ті якнайкраще вирішували поставлені завдання й цілі;
  • оптимізувати цінність роботи Команди Розробки;
  • контролювати прозорість, ясність і доступність Беклогу продукту, а також інформувати Скрам Команду, над чим їй доведеться працювати;
  • добиватися, щоб Команда Розробки розуміла Беклог продукту до потрібного рівня.

Як Скрам Майстри, ми мусимо підтримувати Власників продукту так, як це можливо. Тільки тоді Скрам Команда стане справді успішною.

Опитувальник: що новий Скрам Майстер має запитати у Власника продукту

Цей набір питань призначений для першої розмови Скрам Майстра з Власником Продукту без залучення Команди Розробки.

  1. Яке бачення продукту і стратегія його виходу на ринок?
    Власник Продукту ― персона №1, до якої слід звертатися з питаннями про бачення і стратегію.
  2. Яким чином ви отримуєте інформацію про нові ідеї та вимоги?
    Як відповідь на це питання, ви маєте отримати повний, розгорнутий опис процесу Product Discovery (Винайдення продукту): від ідеї до гіпотези, експерименту і, нарешті, валідації.
  3. Як ви аналізуєте користувачів під час Винайдення продукту?
    Жодна серйозна організація не обходиться без постійного тестування користувачів. Власник Продукту має пояснити вам, як проходить процес тестування і як Скрам Команда бере участь у Винайденні Продукту.
  4. Скільки часу ви приділяєте аналізу потреб користувачів і замовників?
    50% ― ідеально. Менше 10% ― є до чого йти. Якщо має місце другий випадок, варто запитати у Власника Продукту про його завантаженість і про те, чим ви можете допомогти, щоб звільнити його час для комунікації з замовниками.
  5. На якому етапі Скрам Команда включається в процес Винайдення продукту?
    Чим раніше, тим краще. Це знижує вірогідність того, що виконати прийняті рішення буде неможливо з технічної точки зору або невигідно ― з фінансової.
  6. Як ви організовуєте співпрацю із зацікавленими сторонами?
    Для Власника Продукту це питання ― одне з найпростіших. Існує безліч способів стабілізувати й покращити комунікацію. Наприклад, домовитись про регулярні зустрічі. Або попросити зацікавлених осіб призначити так званих “послів продукту”, що виступатимуть зв’язковими офіцерами між Скрам Командою і зацікавленою стороною. Організувати семінари для зацікавлених осіб/послів продукту. Об’єднатися з людьми, що займаються користувацьким досвідом, і провести, до прикладу, семінари з вивчення взаємодії з користувачами, зі створення користувацьких історій. Запросити зацікавлених осіб на уточнюючі сесії, де пояснити цінність користувацьких історій. І так далі.
  7. Як ви працюєте з пет-проєктами?
    Вам треба знати, чи може Власник Продукту стати на захист Беклогу продукту. Чи вміє він казати “Ні”. І з яких причин Скрам Команди працюють над пет-проєктами (якщо таке має місце).
  8. Який підхід ви використовуєте для створення дорожних карт продукту?
    Планування дорожної карти, як і планування портфоліо, це безперервний процес. Власник Продукту має вміти детально пояснити, як виконується ця робота.
  9. Наскільки великий Беклог цього продукту?
    Ефективний Беклог продукту має вкладатися в три, максимум чотири спринти Скрам Команди. Якщо він перевищує цей поріг, Власник Продукту може потребувати підтримки для попередження потенційно невигідного загромадження Беклогу.
  10. Яким є типовий вік робочого елементу в Беклозі продукту?
    Цінність робочого елементу, якому вже п’ять місяців, сумнівна. Слова «Але ж я весь час над ним працюю» звучать скоріше як виправдання. (Порада фахівців: криміналістика Беклогу продукту містить безліч інформації про роботу організації: кількість елементів в Беклозі продукту, вік елементів, хто створив, хто прокоментував, хто змінив елементи).
  11. Який ваш середній час виконання замовлення від вибору ідеї для валідації до додавання робочого елементу в Беклог продукту?
    Власне кажучи, це одна з метрик, що демонструють “аджайльність” процесу Винайдення продукту.
  12. Чи містить ваш Беклог продукту робочі елементи, невідомі жодному з поточних членів команди?
    Якщо так, слід повторно переглянути їх разом із поточними членами команди і переконатися, що: а) робочі елементи досі мають цінність; б) усі члени команди розуміють характер і призначення елементу.
  13. Як часто ви доопрацьовуєте Беклог продукту?
    Потрібно робити це постійно. Як мінімум одна подія доопрацювання Беклогу має проводитись за участі всіх членів Скрам Команди.
  14. Над скількома елементами можна працювати одночасно при доопрацюванні Беклогу?
    Власник Продукту не повинен примушувати команду працювати над більшою кількістю елементів, ніж та, яку можна виконати за один-два спринти. В іншому випадку зростає ризик виділення ресурсів на робочі елементи, які так і не потраплять у Беклог спринту.
  15. Скільки часу зазвичай займає доопрацювання робочого елементу?
    Треба, щоб це було не більше, ніж один-два спринти. Коли активність Продакт Беклог Рефайнмент забігає сильно наперед, це нераціонально, адже доти Беклог може бути доопрацьовано або змінено так, що саме існування елементу втратить зміст.
  16. Як ви створюєте робочі елементи?
    Можливо, Власник Продукту пише історії користувачів, а команда їх оцінює? Чи це повністю командна робота? Найчастіше буває, що Власник Продукту бере на себе роль “технічного райтера” робочих елементів, які потім віддає на оцінку Команді Розробки. Та все ж краще створювати робочий елемент об’єднаними зусиллями всіх членів команди: так вони отримують більш глибоке розуміння процесу від самого початку.
  17. Як ви обговорюєте робочі елементи? Тільки на сесіях доопрацювання чи також у Slack, тікетах і робочому чаті?
    Кожна команда має власні звички. Можливо, у вашій організації роботу коментують через Confluence, Jira, Github, користуються Slack чи Trello. Якщо Власник Продукту не заперечує, це нормально, перш ніж Команда Розробки обере робочий елемент для Беклогу спринта. Та якщо основи робочого елементу вперше обговорюються під час спринта, це може спричинити проблеми.
  18. Чи змінюєте ви робочі елементи, коли вони вже стали частиною Беклогу спринта? Якщо так, то чому?
    Зменшувати елементи, якщо їх розмір став проблемою, але цінність не втратилась, ― не добре, але прийнятно. Збільшувати їх після Планування Спринту ― цілком неприпустимо. І пам’ятайте: контроль складу Беклога спринту ― прерогатива Команди Розробки.
  19. Коли ви затверджуєте робочі елементи?
    У Скрам Гайді “затвердження” Власником Продукту згадується тільки в одному місці, в абзаці про скасування Спринту: “Якщо частина роботи є потенційно готовою до випуску, тоді Власник Продукту її приймає.” Та все ж корисно, щоби Власник Продукту і команда приймали колективне рішення про те, коли вважати завершеним робочий елемент.
  20. Чи траплялося, що Власник Продукту відхиляв робочі елементи?
    Якщо так, треба знати, чому і що робити, щоб таке не повторювалось.

Отже

Цей скрипт має допомогти вам як Скрам Майстру набрати швидкість на початку співпраці з Власником Продукту. Питання сконцентровані довкола переможних рис високопродуктивних команд, здатних створювати цінність. Спектр питань охоплює бачення і стратегію, процес Винайдення продукту, співпрацю з командою і кращі практики доставки продукту.

Ми щось пропустили? Напишіть нам, і ми додамо ваше питання і рекомендації по ньому до цього переліку.

Дивіться розклад тренінгів на нашому сайті – brainrain.com.ua

Читайте нас в соц. мережах: Facebook, Instagram, Linkedin