Як працюють спринти, події та ролі в скрамі? Розібратися в цьому вам допоможуть Scrum Guide і скрам-тренінги. Та що конкретно робити членам команд і особливо аджайл-менеджерам, щоб мотивувати одне одного та керувати розробкою у гнучкому середовищі? Які є ігри для команд, які практики мотивації? Як правильно делегувати?

У 2010 році Юрген Аппело, засновник Happy Melly, спробував відповісти на ці питання — так було створено Менеджмент 3.0. Сьогодні цей фреймворк викладають у більш ніж 80 країнах, в тому числі й в Україні.

Трохи історії

У 2010 році Jurgen Appelo видав книгу “Management 3.0”. У ній він просто і доступно розповів, як застосовувати складнісне й системне мислення у менеджменті — тобто, по суті, виклав практичну базу аджайлу.

Бізнес розвивався, і гнучке управління стали застосовувати не лише в IT. Тому у 2016 році з’явилась оновлена версія книги — “Management 3.0 Workout: Managing for happiness”. Сьогодні практики Юргена Аппело застосовують в Bosch, CSS Insurance, Eventbrite, Topps і Zendesk (всі кейси).

В Eventbrite вправи “Особиста карта” і Moving Motivators використовують в управлінні персоналом: завдяки їм виходить легко візуалізувати, як краще залучати до роботи кожного конкретного працівника.

Stefanini створили привабливий клімат для Java-програмістів, яких раніше було складно втримати в компанії. Вони застосовують такі практики, як Kudo Box, Delegation Poker, Celebration Grid.

В Україні ентузіасти провели перший тренінг з Management 3.0 ще в 2013 році. Один із них, Богдан Місюра, незабаром став сертифікованим тренером з Management 3.0 в Україні, офіційним фасилітатором Happy Melly й Management 3.0.

Біо Богдана і його тренерський рейтинг на офіційному сайті Management 3.0

Management 3.0: про що він?

На офіційному сайті визначення вкрай просте: проєктний менеджмент — це работа кожного. Менеджмент нового типу — “таке визначення лідерства, при якому менеджмент — відповідальність групи. Це про те, як ефективно працювати разом, так щоб і бізнес досягав своїх цілей, і щастя працівників залишалося серед ключових пріоритетів організації”.

Це стає можливим завдяки самоорганізації. Ми багато про це чули, та як досягти самоорганізації в реальності? Юрген Аппело ілюструє шлях до нового менеджменту організації за допомогою симпатичного дерева на ім’я Марті, кожна гілка котрого — важливий аспект самоорганізованої роботи:

  • як заряджати людей;
  • як давати командам владу;
  • як встановлювати обмеження;
  • як розвивати компетенції;
  • як вирощувати структуру в організації;
  • як постійно вдосконалювати процеси й продукт.

Лідер у такій системі — не авторитарна особа, яка вирішує питання, а свого роду слуга, і одне з його основних завдань — забезпечити атмосферу ініціативності та взаємної підтримки.

Усі ці теми у будь-якому курсі Happy Melly розкриті не стільки теоретично, скільки через практичні вправи і веселі аналогії з найрізноманітніших областей знань, від альпінізму до цікавих голандських традицій.

Реєструйтеся на найближчий тренінг Management 3.0 вже зараз

Project management 3.0

Добра новина також і в тому, що тренінги за системою Юргена можна зараховувати як одиниці сертифікації прожект-менеджерів (PMI PDU, тобто Project Management Institute’s project development units, і PMI-ACP, тобто PMI agile certified practitioner credits). У наших реаліях це означає, що Менеджмент 3.0 допомагає вибудувати будь-яку самоорганізовану команду, а не тільки таку, що працює за скрамом.

Як зарахувати PDU після пройденого тренінгу