Цей текст — про необхідність створити надійну основу для дій, яка допоможе людям у колективі почуватися сильними та рухатися у загальному напрямку, незважаючи на невпевненість, відчувати себе натхненими та повними сил у скрутні часи. Таку основу для дій Стефані описує через 4 V: Vision (бачення), Values (цінності), Value (цінність), Validation (валідація).

Vision: бачення

“Чого ми хочемо?”

Сильне бачення допомагає людям розуміти, куди вони йдуть і чого хочуть досягти. Ми можемо не сходитися у методах досягнення цієї мети, але спільні цілі набагато частіше зустрічаються у колективах.

У команді чи організації зі складнощами буває важко досягти загальної згоди щодо методів, якими варто змінювати робочий процес чи хоча б вирішувати спільні проблеми. Але набагато ймовірніше, що всі зійдуться на якійсь спільній меті, на тому, як хочуть зрештою почуватися.

Наприклад:

  • Ми хочемо більше фокусуватись, щоб виконувати важливі завдання.
  • Ми хочемо задовольнити замовників.
  • Ми хочемо, щоб нам подобалося приходити на роботу, хочемо відчувати себе частиною спільноти, що підтримує нас.
  • Ми хочемо зробити революцію.
  • Ми хочемо весь час вчитися, набувати знань та навичок.

Бачення також допомагає людям зрозуміти своє відчуття майбутнього, коли приходять скрутні часи, і об’єднує людей у ​​випадках розколу. Це нагадування про те, навіщо ми виконуємо роботу, і воно допомагає продовжувати працювати, незважаючи на неприємності. Сильне бачення чітке, коротке та емоційне.

Наступного разу, коли відчуєте, що команда не рухається в одному напрямку або страждає від невирішених проблем, подумайте, які питання ви могли б поставити, щоб допомогти всім сформулювати спільне бачення і сфокусуватися на ньому.

Лидерство через служение: четыре V — основа для отношений в коллективе

Values: цінності

“Що в цьому важливо?”

Сильне бачення допомагає людям розуміти, куди вони йдуть, чого вони хочуть досягти. Ми можемо не сходитися у методах досягнення цієї мети, але загальні цілі набагато частіше зустрічаються у колективах.

У команді чи організації зі складнощами буває важко досягти загальної згоди щодо методів, якими варто змінювати робочий процес чи хоча б вирішення спільних проблем. Але набагато ймовірніше, що всі зійдуться на якусь спільну мету, на тому, як хочуть зрештою почуватися.

Наприклад:

  • Ми хочемо більше фокусуватись, щоб виконувати важливі завдання.
  • Ми хочемо задовольнити замовників.
  • Ми хочемо, щоб нам подобалося приходити на роботу, хочемо відчувати себе частиною спільноти, що підтримує.
  • Ми хочемо зробити у чомусь революцію.
  • Ми хочемо весь час вчитися, набувати знань та навичок.

Бачення також допомагає людям зрозуміти своє відчуття від майбутнього, коли приходять скрутні часи, і об’єднує людей у ​​випадках розколу. Це нагадування про те, навіщо ми виконуємо роботу, і воно допомагає продовжувати працювати, незважаючи на неприємності. Сильне бачення чітке, коротке та емоційне.

Наступного разу, коли ви відчуєте, що команда не рухається в одному напрямку або страждає від невирішених проблем, подумайте, які питання ви могли б поставити, щоб допомогти всім сформулювати спільне бачення та сфокусуватися на ньому.

Бачення тим сильніше, що більше воно пов’язане з цінностями особистостей, команд та організацій.

Всі люди мають цілі. Вони допомагають нам жити якісно, ​​розуміти інших та ефективніше працювати в командах. Лідер, що служить людям, вміє прив’язати до їхніх цілей вищий сенс, так що вони зможуть ставати ще успішнішими, ще більше зростати.

Пам’ятайте, всі люди розуміють цінності по-різному. Ось чому про це важливо говорити. І обережно: не перетворюйте цілі на зброю. Виявляйте інтерес, коли бачите незгоду. Підходьте до обговорення з позицій, що всі цінності важливі, кожен керується найкращими намірами.

Бачення, прив’язане до цінностей, формує емоційний тон. Люди мають відчувати, що їхня робота має значення. Тоді ви отримаєте багато переваг, особистості зростатимуть, а в команді посилиться співпраця.

Якщо ви відчуваєте, що немає згоди, а є конфлікт між людьми та виконуваною роботою, досліджуйте це питання з інтересом. Може, щось не узгоджується з цінностями особистості, команди чи організації? Як створити прозорість, щоб люди змогли відпрацювати цю проблему?

Лидерство через служение: четыре V — основа для отношений в коллективе

Value: цінність

“Яку цінність ми створюємо? За якими результатами це можна побачити?”

Все більше і більше людської праці спрямовано на те, щоб створювати цінні рішення для складних проблем. Це означає, що нам варто зосередитися на результатах діяльності, а не лише на її продуктах. Це не лише про речі, які ми виготовляємо; це про переваги, які дають ці речі. Вам потрібно чітко визначити, що є цінним для вас, ваших людей та організації.

Команди часто стикаються з внутрішньою незгодою щодо цінності своїх продуктів, особливо якщо ці продукти не відразу доходять до кінцевого споживача і оплачуються ним безпосередньо.

Лідерство через служіння має допомогти людям усвідомити, як їхня робота приносить цінність клієнтам та бізнесу.

Якщо виконувана вами робота спрямована на прибуток, цінність зрештою зводиться до грошей. Але вона також пов’язана зі щасливими споживачами, адже ми працюємо, щоб їх життя стало кращим і простішим.

Якщо виконувана вами робота на прибуток не спрямована, цінність буде проявлятися через її користь для суспільства. Вона також пов’язана з грошима, адже у вас обмежений запас грошей на створення цієї цінності.

Коли відчуєте, що люди не бачать зв’язку між цінністю і роботою, що виконується, задайте їм питання, які допоможуть зрозуміти значення роботи. Якщо ж виявиться, що її значення незрозуміле команді, варто внести в процес більше прозорості.

Лидерство через служение: четыре V — основа для отношений в коллективе

Validation: валідація

“Як ми вимірюватимемо цінні результати роботи? Як валідуватимемо власні припущення про їхню цінність?”

Цінність – лише припущення, доки її не підтвердить ринок. Щоб прийти до бачення та створення цінних результатів, вам потрібно видати щось у світ і визначити, чи підтверджується його цінність. Після цього ви зможете створити ще більшу цінність чи скоригувати курс.

Що раніше ви отримаєте зворотний зв’язок, то раніше зможете адаптувати стратегію отримання цінних результатів.

Пам’ятайте, що ви працюєте зі складними продуктами та середовищем. Припущення можуть бути хибними. Якісь речі поза вашим контролем змінюватимуться і впливатимуть на виконувану роботу. Прийміть цю дійсність і валідуйте частіше.

Як поєднувати 4 V в собі та в колективі

Чудові інструменти для цього надаємо на тренінгу Management 3.0

Щоб створити таке поєднання, залучіть у створення основи абсолютно ВСІХ. Навіть якщо бачення, набір базових цінностей та визначення того, як ви міряєте цінність, вже є у вашій організації або продуктах/сервісах вашої команди, залучіть людей до обговорення цих речей.

Слуги-лідери створюють середовище інклюзивності, відкритості та цікавості. Зробіть так, щоб люди не боялися ділитися різними поглядами. Завдяки цьому ви зрозумієте, що все це означає для ваших колег і всієї організації. Так ви зможете розвиватися разом.

Пам’ятайте, що це не одноразова дія. Вам потрібно постійно узгоджувати ваші спільні дії з вашими 4 V. І адаптувати їх, якщо оточення або цілі зміняться.

Якщо ви менеджер, думайте про те, як створити простір для регулярних загальних обговорень ваших 4 V з підлеглими, іншими менеджерами та тими, кому ви підзвітні. Обміркуйте, як зробити 4 V більш зрозумілими та доступними для всіх. А також те, коли краще заохочувати співробітників висловлювати власні ідеї замість того, щоб давати їм готові відповіді.

Але взагалі для того, щоб визначити та реалізувати 4 V, не потрібно бути менеджером. У будь-якій позиції ви можете помітити неузгодженість та поставити запитання, куди рухається команда. Ось кілька способів розпочати обговорення:

  • Яка цікава ідея. Як вона допоможе нам просунутися до [бачення/мети]?
  • Які результати ми зможемо виміряти для цього підходу?
  • Що з цього вам здається найбільш пов’язаним з нашими базовими цінностями і тим цінним, що ми даємо користувачам?
  • Моя думка така ________. Як ви можете допомогти мені покращити своє розуміння та зрозуміти інші думки, щоб ми могли рухатися в одному напрямку?
  • Що, якщо ми спробуємо [ідею/експеримент] на X тижнів та оцінимо результати?
  • Що вам найбільше подобається у ________?
  • У яких напрямках вам зараз хотілося б вчитися і розвиватися?
  • Якби ви могли створити будь-що з ресурсів, що б ви створили?

Перекладено й адаптовано командою BrainRain за матеріалом Stephanie Ockerman Servant Leadership 101:  The 4 V’s to Create a Strong Foundation