
Від редакції: Карта емпатії (Empathy Map) — важливий інструмент прототипування і частина аджайл-практик. У цій нотатці про карту емпатії розповість Девід Бленд, автор блогу SolutionsIQ. Компанія існує від початку аджайл-руху, а нещодавно ще й стала партнером Accenture. У статті ми додаємо зразок карти емпатії, який можна роздрукувати, і зручний шаблон у Google Docs.
Карта емпатії — це командний інструмент, який поглиблює розуміння потреб клієнтів. Як і портрет користувача, карта емпатії відображує потреби групи користувачів, наприклад, сегменту бази клієнтів. Карту емпатії вперше створив Дейв Грей, і з часом його метод розповсюдився аджайл-спільнотою.
Ось схема карти емпатії у її найпростішому вигляді:
Карта емпатії. Завантажити зображення в форматі JPEG
Як користуватися картою емпатії?
Зразок сесії зі створення карти емпатії.
- Зберіть вашу команду і попросіть принести на зустріч будь-які портрети, дані чи інсайти про цільову групу потрібної вам карти емпатії.
- Роздрукуйте зразок карти емпатії на великому листі чи намалюйте її на дошці.
- Дайте кожному учаснику команди стікер і маркер.
- Тепер учасники мають поділитися думками на папері. В ідеалі, кожен має написати по нотатці на кожну секцію схеми. Ви можете задавати питання, наприклад:
- Що б подумав або відчув користувач? Що його хвилює, надихає?
- Що скажуть друзі, колеги і шеф користувача, якщо він/вона буде використовувати продукт? Що він/вона почує від них в ситуації користування продуктом?
- Що побачить користувач, використовуючи продукт у звичному середовищі?
- Що може говорити і робити користувач, користуючись нашим продуктом? Чим відрізнятиметься використання продукту насамоті і в громадському місці?
- Які проблемні моменти (болі) або страхи можуть виникнути у зв’язку з використанням продукту?
- Які переваги (радості) отримає користувач, користуючись продуктом?
Нехай учасники розкажуть про свої нотатки, коли клеїтимуть їх на карту емпатії. Ваші питання допоможуть їм отримати глибші інсайти і роз’яснити свої думки решті учасників команди. Якщо хочете ще більше оживити портрет користувача, ви можете намалювати його риси на обличчі у центрі схеми.
В кінці сесії спитайте учасників, які інсайти виникли під час неї, і чи з’явилися у них якісь гіпотези, які вони спробують перевірити.
Коли використовувати карту емпатії?
Карта емпатії потрібна завжди, коли виникає потреба зануритися в середовище користувача. Наприклад, вона може допомогти:
- розібратися з сегментами клієнтів у канві бізнес-моделі;
- уточнити портрети користувачів;
- відстежити поведінку, спостерігаючи за окремим користувачем під час юзабіліті-тестування;
- відбудувати «користувача» у вашій історії користувача.
Що як моя команда не працює в єдиному просторі?
Хоч карти емпатії найкраще створювати на живих зустрічах, з’являється все більше онлайн-інструментів для проведення віртуальних зустрічей.
Ось нескладний шаблон в Google Docs. Innovation Games також недавно додала карту емпатії до свого набору онлайн-інструментів.
Команда BrainRain вірить у корисність і інтерактивність подібних інструментів і радить використовувати карту емпатії:
- на стратегічних сесіях;
- на плануванні;
- для підготовки нового проєкту/продукту;
- і навіть на ретроспективі.
Бажаємо вдалого користування тулзою! Пишіть нам, якщо карта емпатії буде корисною вашій команді/організації для підвищення продуктивності.
By David Bland