Блокери у Скрам - коли команда стикається з перешкодами...

Блокери у Скрам

Привіт усім експертам Скрам!

Міні-вікторина для вас. Які з цих загальних сценаріїв для Скрам команди є блокерами і які класифікуються як перешкоди?

  • Білд (build) зламаний.
  • Інтерв’ю та прийняття нового члена команди займає не менше шести тижнів.
  • Члени команди не мають належних прав для внесення змін у стейджинг кастомера (staging environment).
  • Наш телеміст з Індією затримується, через що бесіди не синхронізуються, а голоси людей чутно уривками.
  • Для переміщення нашого програмного забезпечення від розробки на стейджинг і на продакшн триває цілий день.

ПЕРЕШКОДА та Скрам

ПЕРЕШКОДА — це все, що сповільнює роботу команди. Коли команда стикається з перешкодами (або бар’єрами), вона може рухатися вперед, але таке просування може спричинити втрати. Або ж весь шлях до прогресу є складнішим, ніж потрібно (подумайте про маленьку дівчинку на зображенні).

На відміну від цього, БЛОКЕР — це те, що унеможливлює доставку продукту. Без усунення блокера команда не може продовжити роботу зовсім.

Зрозуміло, що усунення блокерів є більш важливим, ніж ліквідація перешкод, але яка реальність для більшості Скрам команд, коли ті стикаються з блокером? Оскільки члени команди, як правило, добросовісні та бажають бути ефективними щодня, вони часто переключаються на нове завдання, щоб досягти прогресу у новій діяльності. Вони, скоріше за все, запустять щось нове, тобто багатозадачність, ніж витрачатимуть час на виявлення, ескалацію та усунення блокера. Ось чому на Daily Scrum ви часто чуєте від членів команди: «Ніяких блокерів».

Тож чому люди кажуть, що вони «не мають блокерів», коли вони мають, як мінімум, один або й кілька? Що ж … на їх думку, блокери тепер відсутні. Почавши щось нове, вони знизили важливість блокера (на їх думку) до рівня перешкоди, оскільки вони намагаються досягти певного прогресу. Я бачив людей у великих організаціях, котрі настільки звикли, що блокери не фіксяться, що вони сприймають багатозадачність як звичайний спосіб роботи. Вони вже просто не помічають, що світло червоне.

Друга причина пов’язана з умінням людей звернутися по допомогу. Часто люди не знають, як просити про допомогу, або Кого саме запитати. Це сумно, бо в Скрам командах члени команди мають право вимагати ТА отримувати допомогу від своїх колег, менеджерів та кастомерів.

Якщо у вас з’явився блокер, виведіть його одразу. Не чекайте, поки наступний Daily Scrum вирішить це. Більшість блокерів важко усунути самостійно, тому знайдіть іншого члена команди, Власника Продукту або Скрам-майстра, щоб допомогти вам усунути його. Скоріше за все, ви не єдина людина, робота якої блокується, тому члени команди будуть зацікавлені допомогти вам видалити його. Якщо ж ні, серйозний блокер стане цією дратівливою перешкодою, що сповільнить всіх людей.

Автор: Carlton Nettleton
Переклад: brainrain.com.ua
Оригінал: https://lookforwardconsulting.com/2016/03/02/impediments-vs-blockers-why-make-the-distinction/

Brainrain - Agile/Scrum навчання, сертифікація, впровадження.