Ball Point Game на відстані, як? Online Pencil Challenge...

Online Pencil Challenge, або Як гратися в Ball Point Game на відстані

Раніше при роботі з командами й на тренінгах зі Скраму ми грали у всім відому Ball Point Game. Сьогодні ж, з усіма цими віддаленими сесіями й тренінгами, довелося створити онлайн-інструмент на заміну популярній Скрам-грі. Замість тенісного м’ячика учасники обирають об’єкт, який має кожен. Наприклад, ручку.

Мета гри:

  • навчитися оцінювати;
  • дізнатися, що таке перебувати в потоці;
  • відчути силу ретроспективи;
  • зрозуміти, що таке висока швидкість роботи.

Необхідний час

Близько 15-20 хвилин. Залежно від тривалості дебрифінгу.

Вам знадобиться

  • Zoom, Microsoft Teams чи інший інструмент для онлайн-зустрічей.
  • Усі мають мати вебкамеру.
  • Усі мікрофони ввімкнено.
  • Фасилітатору потрібен таймер (телефон чи секундомір), який він зможе показати на камеру.
  • Простий олівець і лист паперу, щоб записувати оцінку й результати ітерацій.

Опис і правила гри

Як тренер, коуч або фасилітатор, ви граєте роль Власника Продукту. Пояснюєте правила, кажете, що сподіваєтесь, що їм вдасться виконати якомога більше циклів з ручкою, і бажаєте всім успіху.

Правила:

  • Кожен учасник гри є членом однієї великої команди.
  • Загалом відбудеться чотири ітерації (спринти).
  • Під час ітерації передавайте ручку (або інший об’єкт) якомога частіше.
  • Приймаючи естафету, учасник має показувати ручку на камеру.
  • Коли один член команди показує ручку на камеру, інші мають сховати свої (ручки). Таким чином, у полі зору команди завжди знаходиться лише одна ручка.
  • При передачі об’єкту один член команди ховає ручку, а інший показує на камеру свою.
  • Якщо кожен член команди передав об’єкт (відповідно до зазначених правил), команда заробила один бал.

1. Дайте команді дві хвилини на підготовку, щоб вони самоорганізувалися.

2. Попросіть у команди оцінку того, як багато м’ячів (в нашому випадку – ручок) вони можуть передати протягом одного спринта. Як фасилітатор, ви записуєте їхню оцінку перед кожним спринтом, а також результати опісля. Ви не рахуєте цикли (але також і не кажете їм про це). Команда самоорганізується, в них немає менеджера, який готував би для них звіти з цифрами. Часто буває, що на першому і навіть другому спринті ніхто так і не здогадується почати лічити цикли. А це вже гарна тема для обговорення на дебрифінгу.

3. Спринт тривалістю одну хвилину. Полічіть “три, два, один” і запускайте таймер.

Тримайте таймер перед вебкамерою, щоби група його бачила.

4. Ретроспектива для команди тривалістю одну хвилину. Обговоріть те, що пройшло вдало, і те, як покращити процес на наступному спринті.

5. Зіграйте чотири спринти. В оригінальній грі є п’ять ітерацій, та з нашого досвіду, у грі онлайн з ручкою ми знаходимо менше варіантів удосконалення.

6. Після останнього спринта проведіть з групою дебрифінг.

Задайте такі питання:

  • Як вам новий досвід?
  • Чи відчували ви щось на кшталт потоку?
  • Який темп був найкращим (за результатами спринта), не створював надто сильний тиск і дозволяв отримувати задоволення від роботи?
  • Як гадаєте, чи могли б ви отримати кращий результат, маючи більше часу на підготовку і ретроспективу між спринтами?
  • Чи відчули ви вузькі місця?
  • Як вам якість комунікації в команді?
  • Покажіть команді результати. Які вдосконалення вдалося вигадати?
  • Гра також дозволяє визначити здатність команди до передбачення результатів. Із часом ви помітите, що ця риса команди має властивість до розвитку.
  • Задавайте більше питань, якщо відчуваєте, що це потрібно.
BallPointGame

Опції

Ви можете змінювати гру відповідно до умов, у яких перебуває команда.

  • Працюючи з великою групою, можна збільшити тривалість спринту. Навіть до двох хвилин. Уперше ми грали в цю гру з чотирма членами команди, спринт тривав одну хвилину і дав чудовий результат.
  • На третьому або четвертому спринті ви можете діяти як підштовхуючий Власник Продукту. Якщо команда пропонує 20 циклів/балів, мотивуйте їх взяти більше. Можна сказати щось на кшталт “інші команди виконуєть і по 30 циклів” чи “світовий рекорд – 30“.
    Якщо ця вправа є частиною тренінгу зі Скраму, зіграйте в неї після того, як пояснили, що Команда Розробки має право вирішувати, скільки історій (балів) вони виконають під час спринту. Ви розраховуєте, що Власнику Продукту, що підштовхує до рішень, команда відмовить. Якщо цього не станеться, це також непогана тема для дебрифінгу.
    З нашого досвіду з оригінальною Ball Point Game, коли ми просимо виконувати більше циклів, це мотивує команду мислити нестандартно. Кожна група створює певну систему і прив’язується до неї. Змінюючи обмеження цієї системи, команда зможе виконати більше циклів і заробити більше балів.

Джерело (перекл. з англ.): www.tastycupcakes.org

Між іншим, учасники нашого онлайн-курсу з Менеджменту 3.0 отримують цілу жменю інструментів для онлайн-фасилітацій і вперше користуються ними ще на тренінгу. Забирають все з собою і вже на наступний день використовують на онлайн-сесіях з власними командами. Цікаво? Подробиці тут: Management 3.0 Fundamentals Workshop.

Читайте нас в соц. мережах: Facebook, Instagram, Linkedin

Дивіться розклад тренінгів на нашому сайті – brainrain.com.ua